ZASADY WYDAWANIA DUPLIKATÓW ŚWIADECTW I LEGITYMACJI SZKOLNYCH
I. Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej
- W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej uczeń może wystąpić do dyrektora szkoły
z pisemnym o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej zgodnie z wnioskiem - Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko
i imię), dowód opłaty skarbowej, zniszczoną legitymację (w przypadku posiadania zniszczonego dokumentu). - Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu, tj. 9 zł.
- Termin wykonania duplikatu do 21 dni.
- W przypadku fałszowania legitymacji szkolnej (przerabiania danych osobowych) obowiązuje
art. 270 Kodeksu Karnego: "Kto w celu użycia za autentyczny podrabia, przerabia dokument lub takiego dokumentu używa jako autentycznego, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat." (Dz.U. z 1997r. Nr88, poz.553). - Osoba stwierdzająca sfałszowanie legitymacji szkolnej ma obowiązek powiadomić policję.
II. Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych.
- W przypadku utraty oryginału świadectwa rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa
z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat oraz określeniem:
- rodzaju świadectwa (ukończenia szkoły / klasy),
- roku ukończenia szkoły / klasy
- roku urodzenia.
- Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty skarbowej.
- Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera sie opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu tj. 26 zł.
- Termin wykonania duplikatu do 7 dni. Jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w szkole.
- Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa.
- Duplikat zawiera: - wyraz „Duplikat” – na pierwszej stronie u góry, - dane zgodne
z dokumentacją pedagogiczną, - pod tekstem nazwiska i imiona osób, które oryginał podpisały lub stwierdzenie ich nieczytelności, - datę wystawienia duplikatu, - podpis dyrektora szkoły, - pieczęć urzędową. - Jeżeli szkoła nie posiada dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, wydaje się zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.
- W tym przypadku odtworzenie oryginału świadectwa może nastąpić na podstawie odrębnych przepisów, w drodze postępowania sądowego.
- Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające pisemne upoważnienie po potwierdzeniu odbioru dokumentu własnoręcznym podpisem lub wysyłany jest pod wskazany we wniosku adres.
- Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
Powyższe opłaty należy wnosić na konto: Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Załuskowie
Nr Konta: 83 9011 0005 0013 1629 2000 0010
W tytule przelewu należy wpisać imię i nazwisko uczennicy, której dotyczy duplikat.
UWAGA ! Opłaty tylko w walucie polskiej.